vrijdag 20 december 2013

DIY leuke kerst fotolijstjes

Kijk hoe gezellig dit nou staat!
En het is ook nog makkelijk te maken!

Wat je nodig hebt voor DIY 1: 
- 'Ink pad' donkerblauw (bij de action te koop).
- 'Ink pad' zwart (bij de action te koop).
- 'Ink pad' bruin (bij de action te koop).
- 'Ink pad' groen (geen idee waar te koop).
- 'Ink pad' lichtblauw (geen idee waar te koop).
- Stempels ik gebruik een ster, een uil en een druppel (je kan ook zelf stempels maken maar daar maak ik later een DIY van).
- Wit A4 papier.
- Bruine pen (bijvoorbeeld van stabilo).
- Fotolijstje (mijn fotolijstje komt van de xenos).

Aan de slag:
Eerst druk je je vinger in de bruine inkt.
Je zet een 'vingerafdruk' recht en er schuin aan vast, herhaal dat 4x over het blad.

Dan pak je je bruine pen.
Daarmee teken je een neus, het gewei, oogje en een mondje.

Doe dat bij elk rendier.

Ik gebruik stempels met een leuk figuurtje.
En stempel dat boven de rendieren.

Stop het papiertje in een leuk fotolijstje!
Ziet het er niet schattig uit?

Wat je nodig hebt voor DIY 2: 
- Een schaar.
- Een potlood.
- Lijm.
- Vulling (je kan ook wol gebruiken).
- Rood A4 papier.
- Roze A4 papier.
- Wit A4 papier.
- Fotolijstje (mijn fotolijstje komt van de xenos).

Aan de slag:
Je schetst op het witte papier een gezicht van de kerstman.
Op het rode papier schets je de must van de kerstman.
Knip dat uit en plak het op het roze papier.
Pak een beetje vulling/wol en plak dat op het roze papier, dat is de baard van de kerstman.
Stop het in het fotolijstje en dan ben je klaar!
Ik vind het echt ongelofelijk schattig eruit zien!

Dit waren de DIY's.
Ik vond het leuk om te maken/doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten